true love is when they dare to sacrifice..

Thursday 22 September 2011

saya masih ingat ketika....

aku masih ingat ketika masih kecil bersama ayah...
walaupon xpanjang masa kami...
ayah xpernah pukul saya..
mak kata ayah sangat sayangkan anak2 dy..
makanan didalam mulot pon dy sanggup berikan pada anak dy..
mak kata ayah garang...
tp xpon...ayah aku baik...
ya...xlama pon aku rapat dengan ayah...
tp masa kecik,,,aku ingat lg...
aku jelez tgok ayah tidoq dengan mak..
haha...lawak kan>bodohnya saya..
ya ayah dah tua...
tp aku tetap sayang ayah...
ayah mula xsehat....
aku masih ingat ketika...
mak bangun pg dan lihat ayah saket...
lepas 2...kami xpenah dengaq suara ayah dah...
tp dy maseh boleh pegang kalau kita duduk dekat dy..
tp...after a few months...
ayah dah xpegang sapa2...
ayah penat....
kemudian doktor kata ayah  kritikal...ha????????kritikal???
ya....kemudian...
pg 2 mak talipon dari hospital...
"adek...tolong basuh kain putih dan kemas rumah"
pukul 1.30...
12 syawal....
abg mai amek saku kat rumah...
ohh...sempat la jugak bergelak lg dengan abg...
lepas 2...aku pon p dok kat ayah...
doktor letak oksigen dekat ayah...
mulot ayah berbuih dah...aku pon lap...smbel tgok ayah...
ohh...degupan ayah makin perlahan...
kami semua pon duduk dekat ayah...
ayah makin pelan...
pelan...
pelan...
sambiel mak berbisik kat telinga ayah..
"ALLAH"
degupan ayah makin pelan...
tepat 3.20...
ayah diam....macam org yg tgah tidoq...
mak panggil doktor...
"pakcik ni dah confirm mninggal"
like what???????
sumpah aku xpercaya!!!!
sumpah dak!!mak????mak la yg paling terasa pemergian ayah...
ohh...ayah dikebumikan kat perlis...
malam 2...mak lgsg xtdoq...
teman ayah...
sampai la aku xkan lupa saat ayah menghembuskan nafasnya yg terakhir kat depan mata aku..
sampai sekarang xboleh lupa muka ayah...
dan xakan lupa...
semoga ayah tenang disisimu YA ALLAH..
AL-FATIHAH


No comments:

Post a Comment